Ronja Vorberg, M.A.
Ronja Vorberg holds a Bachelor's degree in Educational Science and German Studies and a Master's degree in Educational Science from the Ruhr-University Bochum. Since 2019, she has been working as a research assistant in the chair team. Here she was initially involved in the project Aufstieg durch Bildung: offene Hochschulen (Advancement through Education: Open Universities), where she worked on the motivation of teachers in continuing education. Currently, she is working in the project UnSicht - Die unsichtbaren Seiten der Qualität von Wissenschaft (The Invisible Aspects of Quality in Science), where she is researching in the field of quality development in science.
Projects
- UnSicht - Die unsichtbaren Seiten der Qualität von Wissenschaft (since 11/2020)
- Aufstieg durch Bildung: Offene Hochschulen (03/2019 - 12/2020)
More information about Ronja Vorberg
Uwe Wilkesmann & Ronja Vorberg (2021): The influence of relatedness and organizational resources on teaching motivation in continuing higher education. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung/Journal for Research on Adult Education, 44: 1-22.
Wilkesmann, Uwe; Vorberg, Ronja; Schmitz, Ernestine & Minnemann, Philipp (2020). Wer lehrt in der wissenschaftlichen Weiterbildung? In: Cendon, Eva; Wilkesmann, Uwe; Maschwitz, Annika; Nickel, Sigrun; Speck, Karsten & Elsholz, Uwe (Hrsg.). Wandel an Hochschulen? Entwicklungen der wissenschaftlichen Weiterbildung im Bund-Länder-Wettbewerb "Aufstieg durch Bildung: offene Hochschulen". Münster: Waxmann: 169-186.
Wilkesmann, Uwe; Vorberg, Ronja & Schmid, Christian J. (2020). Motivation von Lehrenden in der wissenschaftlichen Weiterbildung. In: Cendon, Eva; Wilkesmann, Uwe; Maschwitz, Annika; Nickel, Sigrun; Speck, Karsten & Elsholz, Uwe (Hrsg.). Wandel an Hochschulen? Entwicklungen der wissenschaftlichen Weiterbildung im Bund-Länder-Wettbewerb "Aufstieg durch Bildung: offene Hochschulen". Münster: Waxmann: 187-208.
Wagner, Olga; Vorberg, Ronja; Schmitz, Ernestine & Wilkesmann, Uwe (2020). Strategien der Motivierung und Rekrutierung von Lehrenden in der wissenschaftlichen Weiterbildung. Handreichung der wissenschaftlichen Begleitung des Bund-Länder-Wettbewerbs „Aufstieg durch Bildung: offene Hochschulen“. ISBN 978-3-946983-27-9.
- Since 03/2019 Research Assistant at the Center for Higher Education (zhb) at TU Dortmund University
- 10/2013 – 04/2017 M.A. Educational Science
- 10/2010 – 12/2013 B.A. Educational Science and German Studies