To content
Center for Higher Education

Ronja Vorberg, M.A.

Ronja Vorberg holds a Bachelor's degree in Educational Science and German Studies and a Master's degree in Educational Science from the Ruhr-University Bochum. Since 2019, she has been working as a research assistant in the chair team. Here she was initially involved in the project  Aufstieg durch Bildung: offene Hochschulen (Advancement through Education: Open Universities), where she worked on the motivation of teachers in continuing education. Currently, she is working in the project UnSicht - Die unsichtbaren Seiten der Qualität von Wissenschaft (The Invisible Aspects of Quality in Science), where she is researching in the field of quality development in science.

Projects

  • UnSicht - Die unsichtbaren Seiten der Qualität von Wissenschaft (since 11/2020)
  • Aufstieg durch Bildung: Offene Hochschulen (03/2019 - 12/2020)

More information about Ronja Vorberg

Uwe Wilkesmann & Ronja Vorberg (2021): The influence of relatedness and organizational resources on teaching motivation in continuing higher education. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung/Journal for Research on Adult Education, 44: 1-22.

Wilkesmann, Uwe; Vorberg, Ronja; Schmitz, Ernestine & Minnemann, Philipp (2020). Wer lehrt in der wis­sen­schaft­lichen Wei­ter­bil­dung? In: Cendon, Eva; Wilkesmann, Uwe; Maschwitz, Annika; Nickel, Sigrun; Speck, Karsten & Elsholz, Uwe (Hrsg.). Wandel an Hoch­schu­len? Ent­wick­lungen der wis­sen­schaft­lichen Wei­ter­bil­dung im Bund-Länder-Wettbewerb "Aufstieg durch Bildung: offene Hoch­schu­len". Münster: Waxmann: 169-186.

Wilkesmann, Uwe; Vorberg, Ronja & Schmid, Christian J. (2020). Motivation von Lehrenden in der wis­sen­schaft­lichen Wei­ter­bil­dung. In: Cendon, Eva; Wilkesmann, Uwe; Maschwitz, Annika; Nickel, Sigrun; Speck, Karsten & Elsholz, Uwe (Hrsg.). Wandel an Hoch­schu­len? Ent­wick­lungen der wis­sen­schaft­lichen Wei­ter­bil­dung im Bund-Länder-Wettbewerb "Aufstieg durch Bildung: offene Hoch­schu­len". Münster: Waxmann: 187-208.

Wagner, Olga; Vorberg, Ronja; Schmitz, Ernestine & Wilkesmann, Uwe (2020). Strategien der Motivierung und Rekrutierung von Lehrenden in der wis­sen­schaft­lichen Wei­ter­bil­dung. Handreichung der wis­sen­schaft­lichen Begleitung des Bund-Länder-Wettbewerbs „Aufstieg durch Bildung: offene Hoch­schu­len“. ISBN 978-3-946983-27-9. 

  • Since 03/2019 Research Assistant at the Center for Higher Education (zhb) at TU Dortmund University
  • 10/2013 – 04/2017 M.A. Educational Science
  • 10/2010 – 12/2013 B.A. Educational Science and German Studies